Communicatieprofessional van een netwerkorganisatie

Vanwege het ervaren van een hoge werkdruk, gebrek aan overzicht en een chaotische werkplanning, hebben mijn collega en ik twee sessies bij Optiwork gehad. In een korte tijd geeft Sandra handvatten waar je voor lange periode iets aan hebt. Ik merk dat ik door de tips van Sandra meer overzicht heb in mijn werkzaamheden en planbare zaken beter in de gaten heb. Het geeft mij meer rust in m’n werk. Ik zou iedereen zeker aanraden om een traject bij Optiwork aan te gaan.

Yara – Projectmedewerker zorg

Agenda in balans:

‘Fijn om weer even zicht te krijgen op je eigen agenda-beheer en gewoontes. Het webinar van Sandra geeft de mogelijkheid om stil te staan bij wat voor jou helpt en wat jij kunt doen op beter grip te krijgen op je agenda.’

Werkenergie:

‘Het webinar werkenergie heeft mij gebracht dat ik me weer bewust ben van mijn energiegevers. Daar wil ik meer van. Door stil te staan bij wat energie kost en wat energie geeft, kan ik mijn werkdag bewuster indelen om zo het meest in mijn ‘flow’ te blijven!’

Tessa – Adviseur leren en ontwikkelen

De Coronacrisis heeft flink wat gevraagd van onze onderwijsorganisatie en alle medewerkers doordat we abrupt en snel moesten omschakelen naar (volledig) thuiswerken en online onderwijs.

In cursusjaar 2020-2021 wilden wij onze collega’s ondersteunen bij deze uitdagingen door hen inspiratie en handvatten te geven. Sandra heeft ons daarbij geholpen met haar inspirerende en praktische (online) workshops. Daarbij waren de sessies van ‘Aandachtsmanagement’, ‘Thuiswerken? Doe es ff normaal?!’ en ‘Werkenergie; fluitend aan het werk’ vooral gewild!  

Sandra gebruikt sprekende voorbeelden en makkelijk toe te passen tips. Kleine stapjes, die je direct in de praktijk kunt brengen. En ze brengt dit alles op een prettige en aansprekende manier!

Miranda Hendriks – Actium

Door Corona werken veel van onze collega’s thuis. Thuiswerken brengt allerlei uitdagingen met zich mee. Qua werkplek, maar ook qua werkorganisatie. Hoe doe je dat? Alleen en samen? En vooral op een gezonde manier?

We wilden onze collega’s hier ondersteuning en inspiratie bij bieden. Dus zochten we contact met Sandra. Al snel kwam zij met een aantal ideeën.  Deze ideeën raakten precies de kern. We boden vrijblijvend een drietal sessies aan onze collega’s aan; Thuiswerken? Doe ‘ns effe normaal!, Verbinden op afstand en Aandachtsmanagement, ontspannen zonder ‘gedoe’.  

De workshops zaten binnen no time vol. En we gingen op herhaling.

Sandra geeft inzicht en inspiratie op een prettige, ontspannen, laagdrempelige en praktische manier. Beginnend met kleine stapjes.

Gerdina Klevering – Gasunie

Ik heb de workshop werkenergie gevolgd bij Sandra en heb hier veel baat bij gehad.

Bijv. door het inzichtelijk maken van mijn werkzaamheden in uren, werd ik me bewust van het totaalplaatje van mijn werk. Je gaat je afvragen waar krijg ik energie van en bij welke werkzaamheden ondervind ik veel stress. Op een aantal zaken heb je weinig invloed maar op die werkzaamheden waar je het wel hebt, kun je daadwerkelijk wel veranderen.

Het is goed om je regelmatig af te vragen of je werk nog in balans is.

Heidi Mol – Teamcoördinator

Vorige week heeft Factuurafhandeling de workshop/training “Grip op je Mailbox en Agenda” en “Grip op je werkdag” gevolgd van Optiwork. De training werd gegeven door Sandra van Dijk en bestond uit drie onderdelen:

  • Persoonlijke intake
  • Een dagdeel één op één je hele mailbox en agenda doorgenomen, en orde geschept in mijn e-mail-chaos
  • Als laatste een groepssessie, waarin tips en trucs met elkaar gedeeld konden worden

Ik vond het een hele leerzame en leuke training, en inderdaad een lege mailbox werkt wel héél prettig. Dit betekent overigens niet dat ik de e-mails gewoon weggooi, maar dat ik ze óf snel kan beantwoorden of dat ik ze in mijn agenda zet voor een later gepland tijdstip. Doordat wij met het hele team de training hebben gedaan, werk je ook aan de teamspirit. Door elkaars valkuilen en energieslurpers te herkennen, kunnen we daar als team beter mee omgaan en samen zoeken naar wellicht een andere taakverdeling. Ik zou de training zeker aanraden!

Saskia Oosterlaar – Gemeente Borger- Odoorn – Medewerker Burgerzaken

Sandra geeft duidelijk en helder advies. Ze begint bij de basis, eerst orde scheppen in de zichtbare chaos. Een bureau wat vol staat met spullen die niet nodig zijn en de lades en kasten die niet meer dicht kunnen. Heel gestructureerd ruim je op en orde je de zaken. Vervolgens ga je samen tot een oplossing komen om dit in de toekomst te voorkomen.

Ik heb veel aan de training van Sandra gehad. Regelmatig ontvang ik nog een nieuwsbrief met handige en bruikbare tips en trucs.

Conclusie: een echte aanrader!!

Erik – Beleidsadviseur

Een training van Sandra is als een enerverende achtbaanrit; direct uit de startblokken ga je samen met haar meteen aan de slag door dingen te doen. Een groot aantal nuttige tips en trucs wisselen elkaar daarbij in stevig tempo af. Na één dagdeel zie je weer het dessin van je werkblad en is je inbox nagenoeg leeg. Nog een dagdeel en je ‘to do’s’ staan overzichtelijk met tijdvakken voor afhandeling in je agenda. En als de roemruchte foto bij het eindpunt ook nog een verslag. Je kunt merken dat ze zich gedegen op jou en jouw doelen heeft voorbereid. 

Tamara Pultrum – Hoofd behandeling

Een overvolle mailbox, alsook een grote hoeveelheid en diversiteit aan taken. Na verschillende systemen, actielijsten en checklists, moest dit toch echt grondiger en professioneler aangepakt worden. Het bewaren van overzicht kostte al zoveel energie. Dankzij de training van Sandra en de door haar aangereikte technieken en tips, is er inmiddels zoveel meer rust ontstaan. Nu, maanden later, kan ik ook constateren dat de training duurzaam tot verandering heeft geleid. Dit is zeker ook te danken aan de begeleiding die Sandra laat aansluiten bij jou als persoon. Een absolute aanrader dus! 

Geja Hagedoorn – Teammanager Stafdiensten

Door de gedegen analyse en heldere adviezen van Optiwork hebben we enorme stappen gemaakt. We werken efficiënter en leveren meer kwaliteit aan onze interne klant.

  • Er wordt minder overlegd;
  • Klussen worden niet meer overgedragen, maar door een en dezelfde persoon afgerond;
  • De planning gaat beter en efficiënter;
  • We hebben wijzigingen aangebracht in de fysieke werkplek;
  • De klantvragen zijn nu beter gekanaliseerd.

Anja – Beleidsmedewerker

Juist door de hoeveelheid verschillende taken en schakelen tussen zeer diverse onderwerpen is het fijn dat Sandra mij heeft geleerd om meer rust te creëren tijdens mijn werkdag. Beter gebruik van outlook; taken en to do’s duidelijk wegzetten en ook ruimte blokken voor structurele taken helpen mij enorm. Ook vind ik het heerlijk dat ik tot nu toe mijn postvak in op orde kan houden. Verder is het een fijn gevoel dat ik allemaal ‘vinkjes’ kan zetten als ik mijn taken en to do’s ook echt af heb. Nu nog eens door de mappen heen…

Yvonne – Senior Associate

De begeleiding was erg goed. Sandra heeft duidelijk aangegeven wat we gingen doen en heeft de verschillende zaken helder uitgelegd. De communicatie was hierbij goed, doordat zij rust uitstraalde. Sandra is prettig in de omgang, geeft op een constructieve manier feedback over verbeterpunten en geeft ook complimenten over zaken die goed gaan.  Ik heb verschillende nuttige tips gekregen over het indelen van mijn werkdag en het inplannen van tijd in mijn agenda. Hierdoor heb ik nu beter inzicht in mijn werkdruk en kan ik ook beter nee zeggen tegen werkzaamheden die niet meer in mijn agenda passen. Verder is rust in mijn hoofd gecreëerd doordat mijn mappenstructuur en e-mail beter geordend is en doordat alle to do’s zijn opgenomen in mijn agenda.

Arts – UWV

Omdat ik efficiënter wilde leren werken mocht ik een cursus time-management doen. Ik kwam uit op coaching on the job van Sandra van Dijk. Een uitgebreid traject waarbij Sandra ook voor en na de coaching met mijn leidinggevenden sprak, met mij erbij en ik daartussen meerdere sessies met haar had waarin ik enerzijds leerde wat voor werkstijl ik heb en anderzijds hoe ik mijn werk efficiënter kan maken. Ik vond de manier waarop ze met mij daaraan werkte professioneel maar ook op een fijne manier persoonlijk.

Peter Wester – Gemeente Assen

Mede dankzij de hulp van Sandra van Optiwork is het (wat voor mij compleet onmogelijk leek)…. GELUKT! Mijn complete mailbox is opgeruimd, de agenda is weer up to date, het bureau is opgeruimd, alle post its zijn weg etc. De prikkels die ik kreeg van alle rommel om mij heen zijn weg en dat geeft rust in je hoofd. Doordat ik nu met een schone lei ben begonnen, heb ik voor mijzelf een stok achter de deur om kritisch te blijven kijken naar alles wat er in mijn mailbox staat of op mijn bureau ligt. Ik stel mij nu de vraag “Heb ik het nodig of kan het weg?” Zonder dit extra duwtje in de rug was mij deze onoverzichtelijke megaklus niet gelukt! 

Rene – Consultant

Dankzij de periodieke interactieve online actiecoachingssessies met Sandra lukt het me in drukke tijden beter het overzicht te blijven bewaren. Dit brengt me rust en levert me daardoor dan ook dagelijks extra energie op, zowel op het werk maar ook thuis!

Dank hiervoor Sandra!

Roelienke de Vries – Kleurontwerp voor corporatievastgoed

Sandra heeft me geholpen met het beter inplannen van mijn werkzaamheden en met de projectadministratie. Het was fijn dat ze zich verdiepte in mijn manier van werken en goed zocht naar een manier van plannen en opruimen die daadwerkelijk bij mij past. Ik heb nu meer overzicht.  

© Optiwork - Organizing & Advies - 2024
Webontwikkeling door Convident